Retur & Återbetalningspolicy

Hos Spelforalla vill vi att du ska känna dig trygg med ditt köp. Nedan finner du våra villkor för retur, återbetalning, avbeställning och byten. Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på hej@spelforalla.se

Returrätt – 30 dagar

Vi erbjuder 30 dagars returrätt från det att du mottagit din vara. Detta gäller oavsett anledning till returen. För att en retur ska godkännas måste samtliga nedanstående villkor vara uppfyllda:

  • Produkten ska vara oanvänd.
  • Originalförpackningen ska vara oskadad.
  • Alla etiketter och lappar ska sitta kvar.
  • Produkten ska returneras i originalskick.
  • Du måste kunna visa upp kvitto eller orderbekräftelse.

Så gör du en retur

Kontakta oss på order@spelforalla.se innan du skickar tillbaka någon vara. Vi skickar då en returfraktsedel och instruktioner.

Returer ska skickas till:

Logistikgatan 3S-571 34 Nässjö, – Sverige

Returkostnaden dras automatiskt från din återbetalning:

  • 59 kr för paket upp till 10 kg
  • 79 kr för paket mellan 10–20 kg
  • 150 kr för paket över 20 kg

Vänligen notera att vi inte godkänner returer som skickats tillbaka utan att du först kontaktat oss.

Ångerrätt enligt lag

Enligt lag (distansavtalslagen) har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, utan att ange något skäl. Vi på Väskkompaniet har dock valt att erbjuda 30 dagars ångerrätt som en extra service. Villkoren för retur är desamma som ovan.

Reklamation (3 år)

Enligt svensk konsumentköplag har du som kund rätt att reklamera en produkt i upp till tre (3) år från köpet om det visar sig att felet fanns redan vid leveransen, exempelvis på grund av ett fabrikationsfel eller bristande material. Reklamationsrätten omfattar inte skador eller fel som uppstått genom normalt slitage, felaktig användning eller yttre åverkan.

Vid en reklamation är det viktigt att du som kund kan påvisa eller beskriva varför du anser att det handlar om ett ursprungligt fel och inte ett fel som uppstått senare. Kontakta oss så snart du upptäcker ett fel, så hjälper vi dig att bedöma ärendet och ta det vidare med leverantören om det är relevant.

Avbeställning av order

Om du vill avbeställa en order efter att vi har påbörjat hanteringen – vilket innebär att vi har behandlat din order manuellt, skrivit ut fraktsedel eller börjat packa din vara – tillkommer en hanteringsavgift på 7 % av ordersumman. Avgiften dras från det belopp som återbetalas till dig.

Om din order redan har lämnat vårt lager går det inte att avbeställa. Då gäller i stället våra returregler.

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut ett paket från ombudet inom utsatt tid och det returneras till oss, tillkommer en avgift på 195 kr för att täcka kostnader för frakt, retur och hantering. Denna summa dras av från eventuell återbetalning.

Återbetalningar

När vi har mottagit och godkänt din retur informerar vi dig via e-post. Återbetalning sker till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar från bekräftelsen.

Observera att det kan ta ytterligare tid (upp till 5 arbetsdagar) innan din bank eller kortutgivare visar återbetalningen.

Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan du fick vår återbetalningsbekräftelse, kontakta oss på order@spelforalla.se.

Skador och felleveranser

Kontrollera alltid dina varor direkt vid leverans. Om något är skadat, defekt eller om du mottagit fel produkt, kontakta oss snarast med beskrivning och gärna bildbevis. Vi återkommer snabbt med en lösning.

Artiklar som inte kan returneras

Följande produkter omfattas inte av vår returrätt:

  • Specialbeställda produkter (märkta med "Beställningsvara") efter att vi har lagt order hos leverantör
  • Presentkort
  • Reavaror
  • Personligt anpassade produkter
  • Produkter inom hygien och egenvård

Beställningsvaror

Vissa produkter är märkta med "Beställningsvara". Det innebär att vi inte lagerhåller dem utan beställer dessa direkt från leverantör efter lagd order. Om du vill avbeställa en sådan vara efter att vi lagt ordern tillkommer en avgift eller så kan återbetalning helt utebli, beroende på leverantörens villkor.

Byten

Vi erbjuder inte direkta byten. Om du vill ha en annan vara returnerar du den du har och lägger en ny beställning. Om produkten är defekt vid leverans skickar vi givetvis en ersättningsvara utan extra kostnad.

Kontaktinformation

Frågor om retur- & återbetalning ska skickas till oss på hej@spelforalla.se. 
Vår kontaktinformation finns nedan:
SOBE Sweden AB 
hej@spelforalla.se
Eriksgatan 24, 561 44, Huskvarna - Sverige 
+46 (0)36 123 700
Org. nr: 559462-4198
VAT: SE559462-419801